Three women and a man talking with each other
Det kræver tillid mellem medarbejder og leder, hvis der skal tales om stress, og denne tillid skal skabes, så tidligt som muligt.
Nyhed

50 ledere samlet: Her er vores bedste råd til at håndtere stress hos medarbejdere

Hvordan håndterer en leder bedst stress hos en medarbejder? For at kunne tackle stress er en leder nødt til at prioritere, investere tid og indhente specifik viden – ligesom en masse spørgsmål ofte også melder sig.

09. okt 2017

For en leder kan det være en stor udfordring at tackle stress hos en medarbejder. Og selvom det er nemt at finde ekspert-råd, er det ikke altid nemt at omsætte dem til handling i hverdagen.

Få otte gode råd

Vores arbejdsmiljø-eksperter har gjort noget ved behovet for konkrete råd: De har samlet 50 ledere fra offentlige og private virksomheder og bedt dem samle deres bedste råd baseret på egne erfaringer.

Gennem tre workshops er de nået frem til otte råd. Råd, der altså kommer fra lederne selv – dem, som oplever udfordringerne med stress hos medarbejdere i hverdagen. Og det er de svar, du forhåbentlig kan bruge i din ledelse.
 
Ledernes råd er publiceret i en artikel i Væksthus for Ledelse – få de 8 konkrete råd her.